Twoi pracownicy to druga połowa Twojej firmy, to oni obsługują klientów, realizują sprzedaż, pracują nad nowymi projektami i nie tylko. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, czego oczekują od Ciebie?
Twoi pracownicy są tymi, którzy pracują ramię w ramię z klientami. Jeśli Twoi klienci otrzymują dobrą obsługę to właśnie dzięki Twoim pracownikom. Są oni równie ważni i Twoim zadaniem jest upewnienie się, że obie części są zadowolone.
Nigdy nie możesz być zbyt zajęty, aby zadbać o swoich pracowników.
Jaka jest najgorsza rzecz, która może się przydarzyć Twojej firmie oprócz utraty klientów? Utrata dobrych pracowników. Wyobraź sobie, jak każdy z Twoich pracowników odchodzi do lepszej firmy… Co by się stało, gdybyś wiedział, czego oczekują od Ciebie, abyś mógł im to dać?
Rzeczy się zmieniły i wymagania pracowników są teraz dużą sprawą. Nie wystarczy zaoferować miłą zapłatę, dziś firmy potrzebują czegoś więcej nie tylko po to, by przyciągnąć dobre talenty, ale przede wszystkim, by je zatrzymać. Jednym z ważniejszych elementów jest lista obecności pracowników.
Dlatego dziś mamy dla Ciebie listę 7 rzeczy, których oczekują od Ciebie Twoi pracownicy.
1. Pracownicy oczekują autonomii
Rozumiemy, to Twoja firma i musisz wiedzieć co się z nią dzieje. Ale jeśli zatrudniłeś daną osobę to dlatego, że ufasz w jej umiejętności. Nie powinno być więc powodu do ciągłego sprawdzania. Powinno wystarczyć wyznaczenie zadań + terminów i z tego miejsca Twoi pracownicy mogą sobie poradzić.
2. Pracownicy oczekują odpowiednich narzędzi
Twoja firma jest w pozycji zapewniającej odpowiednie narzędzia dla swoich pracowników. Pamiętaj, że duża część ich wyników zależy od tego, czy mają wszystko, czego potrzebują, a nawet więcej, jeśli to możliwe. Podobnie jak klienci, pracownicy są świadomi wszystkich korzyści, jakie technologia oferuje firmom. Od automatyzacji po aplikacje do współpracy, jest tak wiele, że możesz dać swoim pracownikom.
3. Pracownicy oczekują informacji zwrotnej
Kolejna rzecz wspólna z klientami. Tak, Twoi pracownicy również oczekują od Ciebie informacji zwrotnej. I nie powinno to być trudne do zrozumienia. Wszyscy doceniamy wiedzę, czy nasze wyniki są dobre, czy też możemy zrobić coś lepiej. Poświęcenie czasu na ocenę wysiłków pracownika i danie mu do zrozumienia, że jesteś ich świadomy, utrzyma jego motywację na wysokim poziomie.
4. Pracownicy oczekują elastyczności
Elastyczność jest kluczowym czynnikiem: Większość pracowników wybierze pracę w oparciu o to.
Połowa Twoich pracowników oczekuje elastyczności jako stałej sprawy. Rozumiemy, że regularne godziny pracy są potrzebne, ale jeśli widzisz dobre wyniki i rzeczy ukończone na czas, nie ma problemu z pewną elastycznością bez prośby twojego zespołu. Będą ci za to wdzięczni bardziej niż myślisz.Elastyczność w pracy przekłada się na mniejszy stres i większą wydajność. Stałe praktyki umożliwiające elastyczną pracę powinny być przyjęte we wszystkich firmach.
5. Pracownicy oczekują coraz większych możliwości
Twoja firma oznacza coś więcej niż tylko wypłatę lub doświadczenie w CV. Pracownicy oczekują, że będą się rozwijać w Twojej firmie, przyjmować więcej obowiązków, odpowiadać za więcej rzeczy. Jeśli czują się dobrze w tym, co robią, zostaną, ale to tylko kwestia czasu, kiedy zaczną czuć się znudzeni, a nawet sfrustrowani, jeśli będą robić ciągle to samo. Możesz zrobić ocenę ich wydajności co 6 miesięcy i zobaczyć, czy kwalifikują się do awansu, więc możesz utrzymać ich motywację.
6. Pracownicy oczekują, że poczują się częścią czegoś, co ma cel
Jak już powiedzieliśmy wcześniej, Twoja firma znaczy więcej niż czek z wypłatą. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego Twoi pracownicy wybierają Twoją firmę jako miejsce pracy? Może mieli do wyboru różne oferty pracy i wybrali Ciebie. Może teraz mają lepszą ofertę z wyższą wypłatą w innej firmie, ale decydują się zostać. Ale dlaczego?
Ze względu na więź, którą wypracowali. Ponieważ czują się częścią Twojej firmy, należą do niej. Twoja firma oznacza, że mają autonomię i elastyczność, i jest to miejsce, w którym mogą się rozwijać.
Poza tym pracownicy muszą wiedzieć, że ich praca ma jakiś cel. Nie ma znaczenia, jak łatwe lub małe może być każde zadanie: od odpowiedzi na e-mail do dokonania dużej sprzedaży. Chcą i muszą wiedzieć, że ich praca ma znaczenie. Że nie są opłacani tylko za to, że coś robią.
Połączenie pomiędzy Twoją firmą a jej pracownikami jest czymś bardzo potężnym. Zapewnienie im celu doprowadzi do wyższej satysfakcji z pracy.
7. Pracownicy oczekują, że będziesz o nich dbał
Pracownicy mają życie osobiste oprócz pracy. Mają uczucia, zmartwienia, problemy zdrowotne, które mogą być psychiczne, fizyczne lub emocjonalne, i tak wiele więcej.